III Jornada Eines per a la ràdio local: “L’ús de les dades del baròmetre per a ràdios de proximitat”
Ahir, 17 de setembre de 2009 es celebrà a la facultat de comunicació Blanquerna la tercera jornada d’Eines per la ràdio local, amb el títol “L’ús de les dades del baròmetre per a ràdios de proximitat”.
Com va explicar el director general de FUNDACC, Joan Sabaté durant la presentació de la jornada “En la mesura d’audiències el parent pobre sempre ha estat la comunicació de proximitat”. Amb l’obertura del Baròmetre a la comunicació de proximitat es fa visible la seva presència i el seu pes en la comunicació del país. Aquesta visibilitat fa augmentar la possibilitat d’arrossegar un pessic del gran pastís publicitari a les emissores de tarannà local.
La jornada va oferir una formació bàsica sobre la mesura de les audiències i sobre l’ús de les dades amb finalitats comercials, a partir del potencial que ofereix el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura incidint sobretot en els mitjans de proximitat, amb un enfocament clarament pràctic. Es van mostrar durant la jornada els diferents índex d’audiència de les emissores de proximitat catalanes obtingudes en la darrera onada del Baròmetre publicada el 30 de juliol de 2009. Aquest índex sovint aproximats s’han d’interpretar com indicadors de la qualitat del treball realitzat i de la evolució el mitjà.
La trobada es va estructurar tres mòduls al llarg d’un matí. El primer abordà conceptes fonamentals en la investigació d’audiències i en la interpretació de les dades, a partir del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura a càrrec de Lluís Tolosa, director tècnic del Baròmetre. El segon mòdul va centrar-se en l’ús de les dades per a reforçar les estratègies de màrqueting i vendes dels mitjans de comunicació de la mà de Marc Alemany, director de comunicació de FUNDACC. Per últim, en el tercer mòdul Albert Gauthier, consultor de FUNDACC especialitzat en agències de mitjans va aprofundir en la manera com les agències realitzen les planificacions de proximitat i en possibles vies per a la captació de grans anunciants.
La jornada va permetre als assistents conèixer els principals conceptes associats a la mesura d’audiències de mitjans de comunicació, especialment en els mitjans de proximitat i disposar de les eines bàsiques per a la interpretació de les dades del Baròmetre i per al seu ús amb finalitats comercials.
Les dades del Baròmetre de la comunicació i la cultura fan visible a la ràdio de proximitat