SEMINARIS
IV Jornada Eines per a la ràdio local:

IV Jornada Eines per a la ràdio local:

La Facultat de Comunicació Blanquerna va acollir la quarta sessió de les Jornades “Eines per a la ràdio local”, que la Federació organitza periòdicament des del 2009. Sota el lema “El nou model publicitari: fent visible l’invisible”, els directors i el responsables comercials d’una vintena d’emissores de proximitat del país van reunir-se per intercanviar impressions i conèixer de prop les bases d’una nova proposta de comercialització de publicitat realitzada per una empresa de Sant Cugat del Vallès, Innovación de Radio SL, a través de la seva marca, Mediabooster. Segons va explicar el seu responsable, Xavier Montero, es tracta d’un model totalment trencador que incorpora moltes innovacions respecte al sistema de funcionament habitual del sector. Així, el model proposat per Mediabooster ja no es basa en un “preu per falca”, sinó en fórmules completament diferents. A més, permet a les emissores accedir a grans anunciants -Telefònica, ING Direct, Volkswagen o ONCE, entre molts d’altres- i preveu la venda de packs multiemissora gestionats en una plataforma tecnològica única i integrada per a tot l’Estat espanyol. “En aquesta plataforma els compradors podran adquirir paquets publicitaris a les emissores locals de tot l’Estat en una sola transacció”, aclareix Montero. D’altra banda, segons Montero, aquest nou sistema ajuda les ràdios a guanyar en visibilitat, ja que les agències de publicitat poden veure en Mediabooster una forma molt més còmoda i útil de comprar espais publicitaris.

Llibertat de les emissores
Tot i que des de la Federació s’aposta per aquest model, cada emissora és lliure d’adherir-se a aquesta plataforma o bé continuar amb el seu propi model. De fet, Mediabooster permet a cada emissora concedir tota o només una part de la seva comercialització publicitària. De moment, una vintena de ràdios d’arreu de l’Estat ja s’hi han adherit, i ja es compta amb anunciants de gran abast com CC, CEAC i Home English.