V Jornada Eines per a la ràdio local: “La funció social de la programació esportiva a la ràdio de proximitat”
Més de 50 professionals i col•laboradors d’emissores locals han assistit a la 5a Jornada Eines per a la Ràdio Loca,l que sota el títol “La funció social de la programació esportiva a la ràdio de proximitat”, ha servit per fer un repàs a l’estat de la salut dels continguts d’informació esportiva a la ràdio de proximitat. Aquesta jornada de treball s’ha dut a terme aquest dissabte, 15 de maig, a les instal•lacions de l’estadi del RCD Espanyol de Cornellà de Llobregat.
La primera intervenció ha anat a càrrec de Xavier Andreu, periodista i director de comunicació i relacions externes del RCD Espanyol, que ha afirmat que els esports a la ràdio locals són sinònim d’audiència, però que s’hi ha de creure, perquè el que s’explica és important per al municipi. I que per oferir un bon producte és determinant l’autoexigència. Andreu també ha destacat que les informacions de les entitats esportives ajuden a dinamitzar aquestes entitats.
Per la seva banda, Andreu Caritg, periodista esportiu de Ràdio Voltregà, de Sant Hipòlit de Voltregà, municipi bolcat al món del hoquei, ha explicat la seva experiència des d’un municipi petit que ha d’informar d’un club d’elit. Caritg entén que actualment és més assequible accedir a la tecnologia que permet fer transmissions amb bona qualitat i que les claus per fer informació esportiva són a més de la tècnica, l’actitud i el compromís. Per Caritg el gran dèficit de la ràdio local són els recursos humans.
El comentarista esportiu de Televisió de Catalunya, Jordi Robirosa, ha enfocat la seva ponència al voltant de les retransmissions esportives, els elements importants pel seu èxit, com el coneixement del medi i l’entorn, els complements informatius tipus entrevistes i reportatges pregravats, i el ritme i el to de la locució.
El president de la Federació, Manel Ramon, valora molt positivament l’assistència i el nivell dels continguts de la jornada de treball i recorda que la ràdio local ha d’utilitzar encara més les eines de màrqueting per donar a conèixer la seva programació i en especial els continguts d’informació i retransmissions esportius.
La funció social dels continguts esportius a la ràdio de proximitat és l’eix de la 5a Jornada Eines per a la Ràdio Local